Wednesday, March 21

دلتنگی

این ساعتها آراسته و پاکیزه کنار گل و سبزه و ماهی و شمع و آیینه گرد هم می نشستیم و با خنده و شوخی مامان را صدا می کردیم که آخرین نفری بود که در پایان پروژه دو سه روزه خانه تکانی حالا به مرحله حمام رسیده بود. مرتب تهدیدش می کردیم که اگر عجله نکند تا آخر سال در حمام خواهد ماند. بعد هم صدای توپ و ساز و نقاره و عیدی که اولیش را از پدر بزرگم می گرفتیم.
اولین سالی که لحظه سال تحویل از خانواده ام دور بودم، کمتر از یک ماه بود که وارد خانواده وحید شده بودم. لحظه سال تحویل توی خانواده آنهااصلا شبیه مال ما نبود، پدر و مادرش پای سجاده نشسته بودند دعا می خوانند و همه چیز خیلی حزن انگیزبود. وقتی بعد از تحویل سال صدای تبریک های آشنا را شنیدم دیگر نتوانستم جلوی اشکهایم را بگیرم.
امسال اما این دوری جور دیگری است خیلی دورتر از سالهای قبل شاید اسم اش را بگذارم تحویل سال سوت و کور. با صدای رادیو پیام که با اینترنت می شنویم و هفت سینی که ماهی و سنبل اش کم است و سرمای خانه و برف بی موقع. شاید در لحظه تحویل سال آرزو کنم تعداد این سالها هر چه کمتر باشد. شاید هم تا سال بعد و سالهای بعد یادم برود که چنین آرزویی داشته ام.
بروم سراغ سفره هفت سین ده دقیقه بیشتر به تحویل سال نمانده.

6 comments:

کاف عین said...

راستش این‌جا هم... ولش کن اصلا. عیدت مبارک. شاد باشی.

Anonymous said...

دوستم عیدت مبارک باشه. ممون سفره ی هفت سین با این که ناقص بوده، خودش کلیه. من هیچی شون نداشتم و حتی کسی نبود که باهاش سال رو تحویل کنم!...سال ِ خوبی داشته باشی.

Anonymous said...

عیدت مبارک!

Anonymous said...

Salam,
Happy new year and thanks so much for the great blog. Hopefully you can get rid of this year's curse in "sizdah be dar" :)

Anonymous said...

سلام. عيدتون مبارك. كارت تبريك هم تو وبلاگ براتون گذاشتم ;)

آناهیتا said...

کورش عزیز عید شما هم مبارک. خواستم توی وبلاگت چیزی بنویسم اما نشد. عکست واقعا همان بود که نوشته بودی فقط هرضیه اش کم بود.

سمیرا جان راست می گی اصلا یاد تنهایی تو نبودم. امیدراوم زودتر تموم بشه و برگردی ، تو هم سال خیلی خوبی داشته باشی.

مانیا جان عید تو هم مبارک ، منتظر عکس های جدید از بهار و پاریس هستم.

صادقانه عزیز میشه آدرس وبلاگتون رو هم بگذارین. عید شمه هم مبارک.
dear Azade
Thanks and I Hope so, I wish you a happy new year too.