Wednesday, April 18

بازی آرزو

کاف‌عین لطف کرده و مرابه این بازی آرزو دعوت کرده، ممنون.
چند روزی فکر کردم تا از میان خروارها آرزویم چند تا از به درد بخورهایش را برای اینجا پیدا کنم، اما آخرش هم قرار است آرزوهایی را بنویسم که تقریبا مطمئنم هرگز عملی نخواهند شد.
1- آرزو دارم من و مردم سرزمینم فهمیده‌تر شویم و عاقل‌تر، صبورتر شویم و منطقی‌تر و البته آزاداندیش‌تر و ازخود گذشته‌تر، تا شاید کلمات جنگ، تحریم، توقیف، بازداشت، فقر و فساد از یادمان برود.
2-آرزودارم سفر کنم، آدم‌های تازه و زندگی‌های جدید را تجربه کنم تا از دگم‌اندیشی رها شوم.
3- آرزو دارم در شهر کوچکی زندگی کنم، شهری که در جنوبش رودخانه‌ای‌ روان باشد و درشمالش جنگلی به انتظارم. شهری که در باغچه خانه‌هایش لاله و سنبل و نرگس بکارند.
4-آرزو دارم مادر باشم، مادر کودکی که دوستش بدارم، نوجوانی که دوستش باشم و جوانی که دوستم بدارد.
پی نوشت: نانسی شبیه شهر آرزوهایم است، من اما در ایران دنبال این شهر می‌گردم. سراغ دارید؟

8 comments:

کاف عین said...

J'espère que vous trouvez ceux.

Anonymous said...

دوستم احیاناً در شمال ِ ایران بتونی چنین جایی پیدا کنی. ولی خب بازم تا آرزوی ِ اولیت برآورده نشده، خیلی حال نمی ده بری تو شهره زندگی کنی....جز آروز ی ِ اولی بقیه ی ِ آرزوهات هیچ کدوم دور نیست.

Anonymous said...

امیدوارم بهشون برسی.

Anonymous said...

دوستم به گمونم آرزوي اولت دست نيافتنيه! اينو با يه كم مطالعه ي تاريخ ِ 1000 سال ِ اخير مي شه ديد! اين مردم درست شدني نيستن! اما بقيه اش! خودم به يه مشاور املاكي مي سپرم يه خونه با اين مشخصات واست پيدا كنه!(دو نقطه دي) بقيه رو هم خودت برآورده مي كني!

آناهیتا said...

لیلا و سمیرا عزیز
ممنون، اما اگه اولی درست نشه دومی به دست مشاور املاک و در شمال درست شدنی نیست! آرزوم یک شهر! پست نانسی و پاریس رو دیدین؟

Anonymous said...

آناهیتا جان ممنون از دعوتت. بهش فکر می کنم که ببینم چه ارزویی هست که دارم و می تونم تو وبلاگم بنویسم.

Anonymous said...

سلام آناهیتا جان! خوبی؟
وبلاگت رو از وبلاگ مریم اینا پیدا کردم.
کجایی تو؟ هلند؟
نمی دونم منو یادت می اد یا نه! مریم محمد کریمی، شریف!
به هر حال خوشحالم که ردی ازت پیدا کردم.

Sar-be-Hava said...

salaam anahita jan
man gaahi webloget ra mikhounam
in shahri ke arezouyash ra dari, ma alaan darim toush zendegi mikonm, Waterloo dar Canada, amma man aslan arezoo nadaram ke hamash inja zendegi konam1 be nazaram kheili malaal avar ast! makhsousan zemestounhaaye toulani va sardesh!